diumenge, 23 d’abril del 2017

Diada de Sant Jordi 2017

Diu la llegenda que Sant Jordi ...
http://web.gencat.cat/ca/web/sant-jordi/llegenda-i-tradicio/sant-jordi-i-el-drac/




I quina millor manera de cel·lebrar Sant Jordi que llegint, és un poema d'Eulàlia Ferran i Mora.Va néixer a Aretxabaleta (Gipuzkoa) i gran part de la seva poesia està amarada d'aquells records i vivències que va tenir a Durango (Biscaia). Va escriure en català i euskera.

És una recomenació d'Anbotoko Dama. Esperem us agradi.

AL MEU POBLE                                                                              
Avui estic contenta;                                                                             
en somnis he vist la meva terra
i, ja desperta, tanco ells ulls
i veig verdor de muntanya:
són les parets del meu poble
que avui no em semblen tan lluny.

He sentit com les campanes
tocaven a festa major;
era un somni, però el seu toc
repica dins el meu cor
amb música d’esperança.

He trobat tots els amics,
aquells que vaig deixar;
hem tornat a la infantesa
jugant a qui corre més,
trepitjant les velles pedres,
velles com eren abans.

En despertar del meu somni
ja no he sentit cap tristor;
aquells anys no tornaran
ni tornarà la infantesa,
no jugaré pels carrers
però sí,
tornaré a la meva terra.

Les muntanyes del meu somni
són allà i elles m’esperen,
I trepitjaré les pedres
sense córrer, a poc a poc.
Campanes, repiqueu fort,
que aviat us vindré a veure!.
                                                               
                                           NEURE HERRIARI                                                  
Gaur pozik nago;
ametsetan ikusi baitut neure Herria
eta, itzartu ondoan, begiak berriz itxita,
mendiko berdetasun hura han dakusat:
ene Herriko ormak dira,
gaur, irudiz, hain urrunak.

Entzun ditut kanpaiak
Jai Nagusira deitzen
ametsa zen bai, baina haien dilinda
ene bihotzaren barruan da errepikatzen
itxadopen musikaz.

Adiskide guzti haik aurkitu ditut,
han utzi nituenak;
haurtzarora itzuli gara,
ea zein arinagoka jolastuz,
harri zaharrak zapalduz,
lehen bezain zahar zirenak.

Neure ametsetatik itzartzean
ez nuen jada tristurarik;
urte haik ez dira, ez, etorriko,
ez eta haurtzaroa bera ere,
eta ez dut berriz kaleetan zahar jolastuko,
baina hori bai,
neure Herrira itzuliko naiz.
               
Nire ametsezko mendiak
hantxe dira, ene zain,
eta harriak zapalduko ditut,
arinka ibili gabe, geldi-geldi orain.
Kanpaiok, errepika ezazue, gogorki  jo,
laster baitzaituztet nik ikusiko!.


                       






















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada